Tuesday 28 February 2012

Damai....

Kata orang, Hijau melambangkan aman,damai...tenang. Tapi, aku rasa mcm semuanya sama jer..agaknya aku tak reti menilai seni....Hidup memang penuh warna warni..sebab itulah yg dikatakan kehidupan. Mana mungkin kita mendapat keindahan tanpa warna2 yg melakari dunia kita.

Kata Ustaz Kazem..Kalau kita membenci orang, janganlah keterlaluan..kerana mungkin satu hari nanti,orang itulah yang akan membantu kita..anak cucu kita..semua tu tak mustahil. Kadang2 kita cuba tidak membenci..tapi, hakikatnya itulah perasaan yang wujud dlm hati kita...huh, sudah ada titik hitam dlm hati kita. Padahal..kita tidak bersalah..tidak mengganggu ..kenapa kita yg harus menitip dosa dlm hidup kita?

Aku ingin terus tenang..damai..aman...aku ingin terus bersih dr dosa..walaupun kadang2 tidak mampu aku menahan desakan demi desakan...syaitan begitu bijak memainkan peranannya...Ya Allah, berikan kami kekuatan, ketabahan...Jangan kau sesatkan kami seperti golongan mereka yg terdahulu....

Apapun....mungkin benar,hijau itu lambang keamanan....


3 comments:

  1. damai.. dan mendamaikan.. dah lama tak pakai baju kebaya... memang segan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..he..kebaya dah berzaman...ofis wat tradisional day, buka almari..capai apa yg boleh. semua orang nak damai kan...tenang..tapi, kan hidup penuh ujian

      Delete