Thursday 23 February 2012

Akukah Juwita itu??

Bersarapan pagi dengan 4 ketul roti jala,seketul ketayap dan seketul lompang. He..he..banyakkan. Itulah aku..tak ada ciri2 seorang juwita langsung...juwita kan makannya sikit,bersopan santun...

Semalam maid aku kata - kakak ni baik sangat, saya rasa saya taklah sesabar kakak...saya belum boleh buat sama macam apa yang kakak buat...Kalau saya jadi mcm kakak, mesti saya tak boleh hadapi benda macam ni - Yani, gadis Madura yang baru 2 bulan bekerja dgn kami bersuara sambil berkerut2 dahinya..

Sambil menggoreng ayam aku katakan...sebab tu Allah tak bagi kamu melalui apa yang saya lalui. Kan kita percaya, Allah akan membalas segala perbuatan kita setimpal apa yg kita lakukan...Kalau kita percaya dgn kata2 itu, pasti kita tak mampu untuk berbuat malah berniat jahat sekalipun. Masalah kita takkan selesai kalau setiap perbuatan jahat orang, kita balas jahat..dia balas semula, kita balas balik....Biar dia dgn perbuatan dia, kita balas jer dgn baik...lama2 dia akan sedar.

Itu jawapan aku di kala aku sangat rasional,lagipun, aku ingin maintain sebagai seorang majikan yang konon2nya berfikiran sangat matang ..mana boleh aku berfikiran sama standard dgn dia kan...ha..ha..riak ke??Tak kot..mcm kita dgn Boss kita..Boss mestilah hebat sikit... Kalau time aku tengah panas tu...jawapan aku sudah semestinya bertukar.Mesti aku akan kata , tak apa..satu hari nanti, Allah akan balas balik perbuatan dia, masa tu..tau le dia langit tu tinggi ke rendah...he..he..penuh dendam kesumat.

Kita kan manusia..yang penuh dgn emosi, kena lak kita ni wanita...yg sering melalui perubahan hormon..jadi, perubahan emosi itu ada alasannya, Tapi,apa pun perubahan yang kita buat..jgn sampai kita melanggar hukum Allah. Aku ingin menjadi seperti juwita yang lembut..menjadi wanita sempurna..utk ibu bapaku..suamiku,anak2 ku,sahabatku...dan semua insan yang aku sayangi....walaupun masih jauh lagi nak kejar impian itu, aku tetap akan cuba laksanakan...sikit demi sikit..jgn terus tak berubah..




AKUKAH JUWITA ITU?????

1 comment:

  1. kelembutan dalaman tu la yg menjadikan wanita itu juwita sebenarnya

    ReplyDelete