Thursday 23 February 2012

Mengapa yang tidak terjawap....

Pernah tak persoalan kita tidak terjawap? Mesti pernahkan....kadang2 kita sakit hati,marah..sebab kita sering di jelaskan, setiap persoalan, mesti ada jawapannya. setiap penyakit ada ubatnya...

Tapi, tahu tak kadang2 ada perkara yang Allah dah tetapkan, adalah lebih baik utk kita tidak mengetahuinya..walaupun memang kita naaaak sangat tahu kenapa, mengapa...Jadi,kita tanyalah sekuat mana,sehebat mana..tetap kita takkan dapat jawapannya.

Jadi, ajarlah diri kita untuk menerima ketetapan Allah. Ada perkara yang kita tidak perlu tahu..kerana ianya amat menyakitkan..Aku pernah melalui keadaan ini. Nak sangat tahu..memaksa utk di beritahu..kenapa,mengapa..apa alasannya..tapi, sekuat mana naluri ingin tahu kita .. sehebat mana paksaan kita..tetap tiada jawapannya. Lantas..aku mengambil keputusan untuk tidak tahu..kerana, mungkin tidak tahu itu adalah lebih baik...Dan sekarang,aku bersyukur kerana persoalan aku dulu, tidak di jawab..

Tapikan....aku percaya, satu hari nanti..semua persoalan kami akan terjawab...Tak kisahlah..berguna lagi atau tidak jawapan tersebut..yang pasti,akan terjawab.


SILA JAWAB SOALAN KAMI.....bukan sekarang, tunggguuuuu


2 comments:

  1. comeynya pic ni....kurniaan Allah SWT yg terindah ....biarpun x terjawap nikmatnya dapat dirasai

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..Allah tak pernah menzalimi hambanya..di ambil satu, ditinggalkan beribu...Tak payah nak bersoal jawab.... yang penting, apa yg ada..kita lalui dgn gembira..

    ReplyDelete