Thursday 8 March 2012

Lemas...

Aku bukan nak komplen..jauh sekali nak mengumpat..tapi, aku nak jugak meluahkan rasa..Ada sorang staff ni, baru join company 2 minggu...aku pun tak kenal perangai dia sangat.Tapi, ntah kenapa dia suka sangat luahkan ketidak puasan hatinya pada aku. Dari pada sikap Boss, Supervisor, team mate,sampailah ke elid system (yg record in out)...Yang best tu, dia siap sound Boss aku pasal semua ni...and mcm ugut nak resign.

Boss pun satu hal..ada jer minah yg banyak cakap skit, nampak mcm confident giler..terus jer dengar..Mula2 aku dengar gak dia  komplen..aku selalau cakap, U baru,buat dulu..bila U dah biasa, semuanya akan OK..dan along the way, kalau u nampak ada benda U nak improve, just do it. Aku rasa,kerja dia tu..senang jer..sebab kitaorg selalu buat back up..senang gileeessss.

Hasilnya, bila nak masuk ofis awal..aku susah hati.Sebab dia duduk depan aku..dia masuk jer. terus membebel..jap2 panggil aku, komplen..komplen..and komplen. So..apa aku buat..aku akan letak head set kat kepala, wpun aku x dengar apa2 pun. Kadang2 dia panggil, aku buat seolah2 aku tak dengar...letih beb

Entahlah..aku masuk dulu, pun facing mcm2 isu.Biasalah..u baru nak adapt semua benda baru..memang le u tak biasa. Lagipun ini company baru, ada budaya baru. Kalau rasa nak duduk lama..absorb jer lah...unless U are the big boss yg ada power nak buat perubahan,then...GO AHEAD.

Sebagai orang baru, cuba positif sikit. Tak kira kerja apa orang bagi,.asalkan within ur job scope, buat jer lah..nothing to loose sebab its new thing, belajar selagi boleh..u gak yg boleh gain knowledge. Jangan keep on complaining, sebab u dah show u punya attitute yg tak menarik tu...Bukan jer affect ur personaliti..affect aku sekali ,sebab bila kau tak suka..aku lemas duduk tempat aku...aku ni bukan tempat pusat pengaduan...24 hours beb, boleh mati aku..Atau, aku boleh suggest dia utk buat blog and lepaskan segala yg terbuku kat situ...biar release sikit...mmmmm


3 comments:

  1. Direct sound jer dia jgn bebel bnyk2. Tak suka berenti jer....

    ReplyDelete
  2. Tak boleh..sebab dia bukan dept aku.Kang budak2 tu tak cukup staff, depa marah aku..ha..ha

    ReplyDelete
  3. makin lama kita hidup kita akan berdepan dengan pelbagai kerenah manusia ...sebagai ujian dan pengajaran buat kita....samada kita ignore org mcm ni atau kita tukaq pandangan kita terhadapnya sbb kita x boleh nak ubah diri dia

    ReplyDelete