Tuesday 6 March 2012

Jom menikmati Alam semulajadi

Plannya Sabtu ni nak g camping...Kalau selalu most of activity tu dgn kawan2,kali ni try ajak adik beradik lak..nak bagi derang try dan merasa nikmatnya menghayati keindahan bumi Allah ni. Semalam aku tanya husband, dia suka xtvt mcm ni or lebih suka berjalan2 makan angin..g tepi laut or shopping2..etc..etc. Alhamdulillah..sama mcm jiwa aku...kami lebih sukakan xtvt yg mcm ni...membelah hutan, mendaki bukit, ke tepi sungai...tapi, bukanlah yg terlalu extreme sebab masih ada halangannya.

So, plan nak g Sungai Congkak..Tak lah ramai nak join, ada few families..dan ada jugak yg nak join picnic jer..tak tidur sana. Tak kisahlah..Teringat aku masa kami nak g camping last few years..Dina & Angah bising2 tak nak tidur dalam hutan..nak tidur hotel.Sekali dah sampai sana..terus terjun sungai..sampai senja baru naik.The next day, pukul 7.30 pg dah terjun..lupa segala hotel..segala sejuk dll. memang jiwa derang mcm kami suami isteri...jiwa kampung..

Sedikit sebanyak persiapan dan buat..dah nak camping, bukan nak kenduri..so, makanan pun simple2 lah..sardin,telur..roti..Ada yg request nak BBq,aku ok jer... Tapi camping kami bukanlah yg hard core punya..kami masih bwak kuali..periuk .. he..he..masih bwk bantal kecik utk tidur..masih bwk ubat nyamuk...masih bwk dapur gas...takut gak kalau nak masak guna kayu api, ada yg makan nasik mentah lak..

Insyaallah..aku akan upload gambar bila dah selesai semuanya nanti

Nota: semalam aku & husband cuti..kami sempat cari trek nak mendaki Bukit Puchong...Dari bawah bukit dah nampak air yg mengalir..excitednya nak mendaki..sebab dlm gambar tu..ada sungai yg sangat2 jernih kat atas tuh...so, may be wiken yg satu lagi..kami ke bukit pulak....


3 comments:

  1. Woit.. Puchong ada bukit ker?

    ReplyDelete
  2. Ada chik..aku baru notis..kat atas tu,ada sungai yg airnya jernih..hijau kebiru2an...Cuba ko masuk Hutan Simpan air Hitam,Puchong...cantik giler. Tak sabar nak naik tau...

    ReplyDelete
  3. Yupp Puchong ada hutan simpan boleh masuk melalui Bandar Puteri cuma sekarang kena hati2 sbb ada indon buat penenpatan di pinggir hutan tu

    ReplyDelete